sâmbătă, 8 august 2009

Nedefinit

Inceputurile sunt mereu grele - si asta mai ales pentru ca dintotdeauna oamenii au inzestrat inceputurile cu foarte mare insemnatate. Oamenilor le pasa de prima impresie, oamenii au nevoie sa-i faci curiosi, sa ii lasi in suspans, sa te faci interesant si placut. Eu nu ma prea pricep la inceputuri - in sensul ca niciodata nu stau sa-mi masor cuvintele astfel incat sa inspir cele de mai sus.
Se-ntampla in viata sa ajungi la un punct de echilibru - sau cel putin sa vrei sa ajungi acolo. Sa ajungi in punctul in care zambetul iti rasare nu stii de unde, chiar daca lucrurile nu-s tocmai roz, chiar daca treci prin greutati, chiar daca uneori, seara, cand mergi la culcare si te gandesti la toate problemele te doare.
Cam asta fac eu in fiecare zi: imi caut echilibrul. Fac slalom printre rautati gratuite, greutati materiale si senzatia de sufocare pe care mi-o da uneori societatea din jur. Nu sunt un martir. Sunt constienta ca toti avem greutati, poate altii sunt mult mai oropsiti decat am fost sau voi fi eu vreodata, insa eu sunt acea persoana care incearca sa extraga binele din toate, care stoarce toate aspectele pozitive din situatiile critice. Si, pana acum, asta m-a tinut in viata.
Fara nicio legatura, vorbeam zilele trecute cu o prietena despre oamenii rai. Tipul ala de oameni care se rastesc la tine, care ajung sa creeze conflicte, care au impresia ca in preajma lor se tese o adevarata conspiratie. Am ajuns la o concluzie care acum imi pare simpla si logica, insa in momentul descoperirii mi-a parut o revelatie care m-a lovit in mijlocul fruntii cu viteza rapidului Bucuresti - Constanta: oamenii sunt rai pentru ca au o problema cu ei insisi. Pentru ca asa refuleaza, pentru ca e mai simplu sa isi indrepte nemultumirile catre exterior, e mai simplu sa nu-si asume responsabilitatea .
Ma hranesc din lucruri simple si oameni dragi, din senzatii puternice si din speranta care nu m-a parasit nicio clipa. Astea nu ma fac nici mai buna, nici mai rea decat ceilalti. Nu ma definesc, nu ma confirma, nu ma individualizeaza. Dar ma fac sa merg mai departe.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentati aici..